söndag 15 februari 2009

Fågelmat=julpynt?


Vi har matat fåglar hela vintern, och det uppskattas verkligen nu som snötäcket gömmer allt annat ätbart.
Därför blev jag så besviken när jag kom in på Plantasjen för att köpa mer solrosfrö i veckan. Det var slutsålt, och de tar inte in mer. För det skall göras plats till vår-sortimentet! Som om fågelfrö och havrekärvar var nån slags julpynt? Skärpning! Det är ju nästan en meter snö här.
Som tur var hade Kiwi några småpåsar tilltänkt burfåglar som vi fick hålla till godo med så länge.

1 kommentar:

Dovreflocken sa...

Hej! Vilken fin hemsida du har! Jag är också ganska nybliven husägare, bor i Oslo och är på jakt efter en rosbåge (det var så jag gogglade mig in på din sida, ett äldre inlägg!) Du köpte din på Lidl?! Jag visste inte att dom hade sånt! Min sida heter Villawolleson, välkommen på besök!

Och fåglarna - jag har gett "mina" fåglar lite frukt nu när det har varit så himla kallt, banan blev trastens favorit!