torsdag 13 maj 2010

Plantering och sådd 13:e maj


Potatisarna har hittils klarat några frostnätter med bara lite brunt på bladen. Idag planterade jag 8 majsplantor som jag önskat mig länge och hittade på Plantebørsen häromdagen. Dessutom såddes sockerärter, rödbetor, morötter och rädisor i vars två korta rader.

Det bidde också 4 nya syrener från Plantebørsen. Så nu har jag 3 vita och 3 lila vanliga syrener. De vita står på rad mot nya grannen (Tänk så fint det blir hos dem om de bygger ett vitt staket som syrenerna står bakom...). De lila står på höger sida gången från rosbågen sett. Syns lite dåligt på bilden eftersom de bara har bladknoppar ännu.

1 kommentar:

The Secret Garden sa...

Hej och tack för kommentaren på min blogg.
Vilken otrolig utsikt ni har från ert hus!!! Magnifikt!

Ha det gott!