torsdag 19 juli 2007

Buskbeskärning och fotorunda 19.e juli

Nu har jag läst på om beskärning och förstått att blommande buskar gärna skall beskäras direkt efter blomningen. Nu är jag möjligens några veckor sent ute men schersminen och paradisbusken blev ordentligt friserade idag. Tyvärr betyder det att vår leca mur som inte är speciellt snygg syns ännu mer. Jag vill plantera något som döljer den. Nånting som klättrar eller nånting som hänger. Och gärna blommar i juli-augusti. Tips? Kan kaprifol trivas här? Finns det hängrosor?


En stor del av liljerabatten har länge varit full av knoppar som jag undrat vad som skulle komma ur. Idag slog den första ut:


Nu blommar också den sista av lupinerna jag planterade (köpte en rød en gul och en vit eftersom jag tyckte det var roligt med lite fler färger än de vilda blå och rosa. Tycker dock den blev ganska skär):

Inga kommentarer: