måndag 16 juli 2007

Kemisk krigföring och min första ros.

Jag läser ivrigt lånade trädgårdsböcker, Allt om trädgård, Alt i hagen etc. Allt som en del av Den stora planen för att göra trädgården alldeles ljuvlig över tid.

Men så återvänder man till vardagens realitet där man faktiskt inte ens har tid att rensa ogräs i samma takt som det kommer upp. Ogräset tar över!

Som om jag inte var nog uppskrämd när det skrivs om vedermödorna med att bekämpa Kirskål, har jag också nu läst att Åkervinda nästan är omöjlig att bli av med. Den har nu snurrat in sig i en ganska stor procent av trädgården.

Igår hadde jag uppskattningsvis 70 kvm med bara kirskål, som bland annat syns på bilderna nedan. MEN. Genom en hemlig blandning i en sprutflaska skall detta enligt teorin vara puts väck inom 2 veckor från igår. Vi får se...






För övrigt verkar det som att en av de två rosorna som hittades uppgrävda när snön smälte och som jag puttade ner i slänten framför huset-skall få 2 gula blommor. Min första ros.

Inga kommentarer: